Saturday, March 3, 2007

WHAT' S YOUR POISON? TOP 10 "ΕΘΙΣΤΙΚΩΝ" ΠΗΓΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ

Από τα πιο "χειροπιαστά" παραδείγματα της ανατρεπτικής ομορφιάς του Διαδικτύου και της δυνατότητας που δίνεται στον καθένα να στήσει το δικό του σόου -πέρα από τα πρόσφατα youtube, myspace κ.ά.- ήταν εξαρχής οι περίφημες "λίστες" του amazon. Προσωπικό "κόλλημα", στο οποίο αφιερώθηκαν πάρα πολλές ώρες σερφαρίσματος. Δίπλα λοιπόν στις προτιμήσεις και προσωπικά "best of" διάσημων καλλιτεχνών, επιστημόνων, επιχειρηματιών και celebrities, πάντα έβρισκες και τις επιλογές των πολλών, της πλέμπας. Κι όμως, ο Νεοζηλανδός ποδηλάτης ή ο... κογκολέζος μανάβης αποδεικνύονταν το ίδιο, αν όχι περισότερο εκλεκτικοί και "ψαγμένοι"...

Ακολουθεί το top 10 των προτιμήσεων -και από παραδοσιακά ΜΜΕ- που φτιάχνουν τη μέρα μας. Έτσι, πρόχειρο, και με τυχαία αρίθμηση. Σύντομα και το... bottom 10.

1. www.guardian.co.uk . Υποδειγματική online έκδοση εφημερίδας -και μοναδική πηγή ενημέρωσης να είναι, σχεδόν αρκεί.

2. www.lonelyplanet.com . Δεν είναι το καλύτερο ταξιδιωτικό site, αλλά διαθέτει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες "κοινότητες". Είναι τέτοια η αλληλεπίδραση μεταξύ των μόνιμων συνεργατών και των επισκεπτών, που δεν ξέρεις ποιος συνεισφέρει περισσότερο -βλ. bluelist.

3. Το "Σαν Σήμερα τον 20ο αιώνα" της ΕΤ1. Μαζί με Λαζόπουλο, Αυγερόπουλο και Δανέζη, όαση πραγματική στην ελληνική τιβί.

4. Όλα τα αγγλικά περιοδικά φωτογραφίας. Με πρώτο -εσχάτως- το "Amateur Photographer".

5. Το ορίτζιναλ -αγγλικό- CAR. Κάνει -ιδιαίτερα με το καινούριο layout- την πλειοψηφία των υπολοίπων να φαίνονται αισθητικά απαράδεκτα.

6. Το Travel Channel: ένα μισάωρο τηλεθεάσης, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, αρκεί για να σε κάνει να σχεδιάσεις το δικό σου επικό ταξίδι.

7. www.kenrockwell.com . Ο ρηξικέλευθος μουτζαχεντίν της φωτογραφίας είναι ο άνθρωπος που θα σε βγάλει στους δρόμους για να φωτογραφίζεις σαν τρελός.

8. Κάποια columns στις ελληνικές εφημερίδες του σαββατοκύριακου -περιστασιακά.

9. www.engadget.com . Εντάξει, απευθύνεται κυρίως σε τελειωμένους γκατζετάκηδες, αλλά είναι απτό παράδειγμα του πώς τρέχουν οι εξελίξεις. Και για τα νωθρά ελληνικά ΜΜΕ, ηχηρή υπενθύμιση του πόσο πίσω έχουν μείνει.

10. International Herald Tribune. Όχι μόνο δεν είναι απολογητής του κατεστημένου (τι γελοίος ισχυρισμός...) αλλά χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά στημένα θέματα και απαρτίζεται από πραγματικούς εργάτες της ενημέρωσης. Αντιγράφεται δε κατά κόρον από κάθε πικραμένο γραφιά στα μέρη μας.

1 comment:

elod said...

Περνώντας είδα ότι σερβίρετε καλό χαρμάνι κι είπα να σταθώ για ένα καφέ.
Λοιπόν, μάλλον δε χρειάζονται ιδιαίτερα σχόλια και παρατηρήσεις για το περιεχόμενο. Ο χρόνος παραμονής τα λέει όλα.
Ενδιαφέρον μόνο θα είχε να προσθέσω μια μικρή ειδησούλα:
Από τον περασμένο Μάιο προστέθηκε ένα ακόμη κανάλι διανομής ημερήσιου και περιοδικού τύπου στα ελληνικά δρώμενα. Είναι το πρώτο ελληνικό ψηφιακό περίπτερο στη διεύθυνση www.e-na.com όπου ο αναγνώστης μπορεί να σταθεί και αφού επιλέξει από μια πληθώρα εντύπων, να αγοράσει όποιο τον εδιαφέρει, σε τίμή έως και 60-70% χαμηλότερα, αρχίζοντας αμέσως το ξεφύλλλισμα, ακριβώς σαν να το κρατούσε στα χέρια του.
Η διαφορά εδώ είναι ότι αγοράζει μόνο περιεχόμενο κι όχι δώρα και σελοφάν, αποφεύγοντας φυσικά την αλόγιστη κατασπατάληση χαρτιού, κάτι που μας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό. Απομένει να δούμε πόσο γρήγορα θα το αγκαλιάσει ο έλληνας αναγνώστης, τώρα πια που οι DSL γραμμές φτάνουν όλο και γρηγορότερα στα σπίτια και τα γραφεία μας.